1.dubna 2008 Regionální noviny Boskovicko
Další výrobci získali značku Moravský kras - regionální produkt
Držitelem certifikátu je již osmnáct místníh producentů
Sloup / jim/ - Deset nových výrobců získalo minulý týden značku Moravský kras - regionální produkt. Zasedání komise se konalo přesně rok po udělení prvních certifikátů. Za rok existence značení místních výrobků tak značku získalo 18. výrobců.
"Značku získaly například ovčí sýry pana Koreneka z Hlubokých Dvorů u Černé Hory, klasické bavlněné zástěry a barchetové šaty paní Ivy Unčovské z Chrudichrom u Boskovic, ovčí produkty pana Vítka z Kunštátu na Moravě nebo umělecké výrobky ze skla paní Joničové z Malhostovic. Nejvíc bodů získal Jedovnický kapr od společnosti Olšovec s.r.o. z Nerovnic " uvedl Jozef Jančo ze Spolku pro Moravský kras.
Držiteli značky jsou již rok výrobci plísňového sýra Mlékárna Otinoves, kozý produkty Sedlákových ze Šošůvky, včelí med Zigalovýchz Vilémovic, Pivovar Černá Hoa se svými pivy a limonádami, pekařské výrobky slopského Zemspolu, malované kameny Soni Čermákové a dekorační pečivo Světlany Tiokové.
Cílem regionálního značení výrobků je zviditelnit tradiční venkovské regiony a využít jejich socioekonomických výhod. Do systému Domácí výrobky se od roku 2004 zapojilo 8 regionů - Krkonoše, Šumava, Bskydy, Moravský kras, Orlické hory, Moravské Kravařsko, Górolsko Swoboda a Vysočina. V každém z nich vznikla regionální značka pro výrobky, která zaručuje jejich původ a vazbu na určité vyjímečné území, kvalitu a šetrnost k přírodě. V celé republice bylo uděleno již 127 certifikátů, které opravňují výrobce užívat regionální značku.
Podle Jozefa Janči pomáhá regionální značka výrobcům v reklamě a propagaci jejich produkce , s odbytem jejich produktů a se zvýšením prestiže výrobků v tuzemsku i v zahraničí prostřednictvím dobrého jména regionu. Zároveň posiluje sounáležitost místního obyvatelstva s regionem, podněcuje zapojení obyvatel do dění v regionu a zprostředkovává kontakty mezi výrobci a dalšími lokílními aktéry. Region získává zavedením značky další možnost, jak prezentovat navenek a posilovat vlastní image
Sdružení obcí Spolek pro Moravský kras se také zabývá podporou jednotlivých obcí v oblasti cestovního ruchu.