Skok do kategorie:

noční košile, pánské trenýrky

barchetové šaty, flanelové košile

yvonne

20.12.2006 - ANKETA: Jak budete trávit Vánoce, jaké udržujete vánoční zvyky? (Týden u nás)

Jaroslava Králová, starostka Blanska
Vánoce budu trávit s rodinou. Zvyk držíme jen ten, že uskutečňujeme předem domluvené vánoční návštěvy. Na Štědrý večer určitě také opět přinutím rodinu zpívat koledy. Samozřejmě u nás nesmí chybět stromeček, zdobíme jej na Štědrý den. Já vařím, manžel se synem zdobí. Vždy jsme měli rostlý stromek, ale letos uvažujeme o koupi smrčku v květináči. Ke štědrovečerní večeři mám ráda klasického kapra s bramborovým salátem, pro ostatní však vařím podle jejich chutí, je to kuchařsky trochu náročnější.

Jaroslav Dohnálek, starosta Boskovic
Vánoce míváme normální, jako většina smrtelníků. Chodívali jsme s dětmi do lesa dávat srnkám jablíčka a vánočky. Letos nevím, jestli tento zvyk dodržíme, to pravé kouzlo a atmosféru těmto výletům dodával sníh, s nímž to letos nevypadá moc optimisticky. Určitě se, jako obvykle, zúčastním akce Polévka pro chudé i bohaté.
Co se týče večeře, jsem konzervativní, jíme kapra a bramborový salát. jinak si to ani nedovedu představit.

Iva Unčovská, podnikatelka
K Vánocům u nás patří tradiční kapr a bramborový salát. Jenom nejíme rybí polévku, ale zelnou. Během dne striktně nejíme maso až do večeře. Kdysi jsme na Štědrý večer drželi zvyky házení pantoflem a lití olova, dnes už jsou ale všichni dospělí a neděláme to. Když jsem byla malá, byl stromeček už ráno nazdoben, ve čtyři jsme večeřeli a pak přišly dárky. I dnes zdobíme den předem, na čtyřiadvacátého je pak větší pohoda a klid.

Jana Sedláková, ředitelka Oblastní charity Blansko
Čekají mě klasické vánoční oslavy. Přijedou za námi již dospělé děti. Bude společná večeře, dárky, půjdeme na půlnoční mši. Zdobíváme stromeček, nejen umělými ozdobami, ale také domácími perníky. K večeři nejíme kapra, ale pstruhy, většinou s hranolky jako příloha. Z kapříka máme jenom polévku. Asi zavedeme zvyk, který mi poradila kamarádky. Na Štědrý den rozkrajuje její rodina jablka, a když jim je pak v průběhu roku těžko, vzpomínka na onu hvězdičku je potěší.

Laďa Kerndl, jazzový hudebník
Vánoce trávím doma s rodinou. Tedy s dcerou, ženou, její maminkou a se psem. Přes den držíme půst. Odpoledne jdeme do lesa, kam neseme srnkám jablka a chléb. Navštívíme samozřejmě i hřbitov, kde zapálíme svíčku za zesnulé. Večer se pomodlíme otčenáš, pak pojíme. Udržujeme tradiční zvyk s volnou židlí, prázdným talířem a rozsvícenou svíčkou u sváteční tabule. Je to místo pro našeho posledního zemřelého, což je teď moje maminka. Kapra jím k večeři jen já. Po jídle zpíváme koledy. Pak jdeme ke stromečku.

Radek Procházka, starosta Letovic
Vánoce strávím v rodinném kruhu s manželkou a dětmi. Budou takové klasické. K obědu si dáme rybí polévku, k večeři smaženého kapra s bramborovým salátem. Pod každým talířem sváteční tabule tradičně najdeme rybí šupinu pro štěstí. Pak přijde na řadu rozsvícený stromeček, dárky, koledy a nakonec se odebereme na půlnoční mši.

Vlastimil Sehnal, senátor
Na Štědrý den budu samozřejmě doma s rodinou. Nesmí chybět stromeček, který zdobí manželka, nebo děti. K jídlu míváme tradiční rybí polévku a večer kapra. Ve sváteční den nikdy nezapomeneme dít něco dobrého k snědku zvířatům. Léta letoucí také chodíváme rozlévat polévku bezdomovcům. Ihned dvacátého pátého vyrazíme na hory lyžovat.

Václav Kolář, student, pětinásobný mistr světa a mistr Evropy v biketralu
Vánoce teď moc neprožívám, ale samozřejmě se těším na Štědrý den, dárky, kapra s bramborovým salátem. Dříve bývaly i Vánoce, kdy jsem ještě čtyřiadvacátého v hale jezdil na kole. Letos se možná zúčastním i půlnoční mše, byl jsem na ní jen jednou, když mi bylo asi pět let.

Marie Elisabeth Salm-Reifferscheidt, podnikatelka
Letos vánoce strávím s mladším synem, ročním vnukem a jeho manželkou ve Vídni. Budeme mít stromeček, k večeři rybu, kterou připraví syn. Já pak půjdu na půlnoční mši. Pětadvacátého prosince zase vařím já a pak jen tak dohromady posedíme a pobavíme se.

Yvonne.cz, 2007 Domov | Móda | Doprava | Ubytování | Nábytek | Zdraví
Prohlášení o přístupnosti | Odkazy | Obchodní podmínky

papučeSpolek moravský krasvirtuální tržiště blog.idnes.cz